4/23/2006

Shall We Dance?



這部2004年出品的電影,當時因為對卡司不是很有興趣,
所以就錯過了。
最近在逛blog的時候無意間看到這一句台詞:
「我這輩子最大的驕傲,就是你跟我在一起很快樂」
很平凡的句子,好感人的意境,
有著結婚前的我無法體會的簡單幸福。
這些好台詞讓我對這部電影產生了好奇心,
於是在錯過了幾次播映時間後,
我終於靜下來好好看了這部出奇好看的電影。
很恬靜的音樂,把男主角每日通勤穿梭過的芝加哥襯得那樣迷人,
沒有誇張的轉折,每一位角色都非常契合~
看了讓人很想去學跳舞的好電影。


這段讓我感動好久的話出現在電影尾聲,Richard Gere在廚房裡對結漓19年妻子的真心話~
The one thing I am proudest of in my whole life, is that you were happy with me. If I couldn't...if I couldn't tell you I wasn't happy sometimes it was because I didn't want to risk hurting the one person I treasure most. I'm so sorry.


還有這段女主角的話也帶出婚姻的可貴之處
All these promises that we make and we break...why is it that you think people get married? Because we need a witness to our lives. There's a billion people on the planet, I mean what does any one life really mean? But in a marriage, you're promising to care about everything...the good things, the bad things, the terrible things, the mondane things...all of it, all the time, every day. You're saying... Your life will not go unnoticed because I will notice it. Your life will not go unwitnessed, because I will be your witness.



推薦夫妻檔一起觀賞。

照片來源~http://www.hollywoodjesus.com

0 comments: